Természeti katasztrófa sújtja a választott úti célt. Mi a teendő ilyen esetben?

Napjainkban a klímaváltozás is egyre gyakrabban okozhat váratlan meglepetéseket a tervezett külföldi utazások során. Számunkra az elsődleges és legfontosabb az ügyfeleink biztonsága és jólléte. Ennek biztosítása érdekében összegyűjtöttünk néhány fontos tudnivalót a természeti katasztrófák okozta krízishelyzetek kezelésére.

2023. 08. 08.
Tájékozódjon megbízható hírforrásokból

Krízis esetén elengedhetetlen, hogy mindenki naprakész, hiteles információkkal rendelkezzen a kialakult helyzetről. Az aktuális állapotokról hivatalos hírforrásokra, például a helyi hatóságok vagy nemzetközi meteorológiai szolgálatok által közzétett információk alapján javasolt tájékozódni. Evakuálás során a helyi szervek, például rendőrség, tűzoltóság, mentők, vagy – amennyiben utazási iroda által szervezett utazáson van – az utazási iroda telepített munkatársának útmutatásait szükséges követni. Utazás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a választott úti célról a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli szolgálatának honlapján. Itt egyrészt megtalálható az adott ország aktuális biztonsági besorolására - azaz javasolják-e a beutazást vagy sem -, valamint az illetékes konzuli szolgálat elérhetősége, mellyel krízis esetén az utas fel tudja venni a kapcsolatot. Fontos, hogy ha a konzuli szolgálat az utazás napján vagy azt megelőzően utazásra nem javasolt kategóriába sorolja az adott úti célt, abban az esetben az utasbiztosítás nem érvényes a kint tartózkodás alatt, így semmiképp sem javasolt útnak indulni.

0-24 elérhető ATLASZ Assistance segélyvonal

Ha ATLASZ utasbiztosítást kötött a Colonnade Biztosítónál, még indulás előtt mentse el ATLASZ Assistance elérhetőségét (+36-1/460-1500), hogy szükség esetén gyorsan hozzáférjen az éjjel-nappal hívható segélyvonalunkhoz. Amennyiben baleset, betegség, esetleg gépjármű meghibásodás miatt azonnali segítségre van szüksége, hívja asszisztenciaszolgálatunkat, ahol tapasztalt munkatársaink segítenek az ellátás megszervezésében, a káresemény elhárításában. Súlyosabb baleset vagy közúti baleset esetén mindenekelőtt az adott ország hivatalos segélyhívó szolgálatát (mentők, tűzoltóság, rendőrség) kell értesíteni, majd ezt követően vegye fel a kapcsolatot a biztosító munkatársaival.

Az utazási iroda szerepe

Ha valaki szervezett keretek között utazik, úgy az utazási szerződése értelmében elsődleges szolgáltatója az utazási iroda. Abban az esetben, ha a választott iroda a rendkívüli körülmények miatt nem tudja teljesíteni a megrendelt szolgáltatást, úgy tájékoztatniuk kell az utasokat a kártérítési lehetőségekről. A fennálló válsághelyzettől függően felajánlhatnak alternatív úti célt, az utazás elhalasztását, vagy az utazás árának visszatérítését.

A Colonnade Biztosító szerepe

Amennyiben valaki rendelkezik ATLASZ utasbiztosítással, úgy a körülményektől függően, egyes fedezetek alapján jogosult lehet kárigény érvényesítésére. Minden krízishelyzetben az első és legfontosabb az utasok személyes biztonsága. Amennyiben ez már biztosított, keresse a Colonnade-et esetleges kárigényével kapcsolatosan. A kártérítésre vonatkozó részletes szabályokat a Biztosítási feltételek és Ügyféltájékoztató tartalmazzák.

Repülés biztosítás

Amennyiben valaki az ATLASZ utasbiztosítás megkötésekor repülés biztosítást is igényel, további biztosítási előnyökkel rendelkezhet. Ez a lehetőség kártérítési fedezetet nyújthat a 4 órát meghaladó járatkésésre, poggyászkésésre, járat lekésésére, vagy a biztosítási esemény miatt felmerülő többlet parkolási költségekre egyaránt. Váratlan természeti katasztrófa miatt bekövetkezett járatkésés vagy törlés esetén a biztosítás fedezi a reptéren rekedés, az alternatív szállás, a rendkívüli transzfer és a sürgősségi vásárlások költségeit is a biztosítási szerződésben meghatározott limitig.  

Megbízható segítség váratlan helyzetekben

Külföldi utazások során is adódhatnak váratlan helyzetek. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy mindenki megbízható biztosítási partnerrel rendelkezzen. A Colonnade Biztosító célja, hogy szükséghelyzetben segítse ügyfeleit, biztosítsa számukra a megfelelő támogatást, és a szerződésben meghatározott esetekre a kártérítést, garantálja biztonságukat és jóllétüket.

Utazás esetén mindig a legfontosabb a biztonság! Utazzon okosan, felkészülten és élvezze a gondtalan a pihenést!