Gyakori kérdések és válaszok az utasbiztosítás koronavírust (COVID-19) érintő feltételeiről

koronavirus-hir

A Colonnade Biztosító folyamatosan figyelemmel kíséri a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi történéseket, és ügyfelei biztonsága érdekében kiemelten foglalkozik a témában érkező információkérések megválaszolásával. A leggyakrabban ismételt kérdéseket összegyűjtöttük, és az alábbi válaszokat adjuk tájékoztatásként.

Gyakran Ismételt Kérdések
Kérdés: Válasz*: Vonatkozó termékek:
1. Mi történik, ha a légitársaság a koronavírusra hivatkozva törli a járatomat? ➢   Az utasbiztosítások és útlemondás biztosítások fedezetei NEM terjednek ki a koronavírusra hivatkozott járattörlésekre. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓ BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása
2. Kiterjed-e az útlemondás biztosításom arra az esetre, ha a koronavírus veszélye miatt nem szeretnék elutazni? ➢   Az útlemondás szolgáltatások fedezetei NEM terjednek ki a koronavírusra hivatkozott útlemondásokra. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
3. Ha elutazom, és karanténba kerülök, meddig érvényes az utasbiztosításom? ➢   Amennyiben karanténba kerül és a karantén időtartama alatt az utasbiztosításának kockázatviselési időtartama lejár, a Colonnade egyedi elbírálás alapján lehetőséget nyújt utasbiztosításának meghosszabbítására.
➢   BTA/TRUCK/WTC biztosítások esetében amennyiben a karanténba kerülésből adódóan az egyszeri kinntartózkodás időtartama meghaladná a 180 napot, úgy kérjük, jelezze felénk az alábbi elérhetőségen: E-mail: csoportos@colonnade.hu
✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
4. Ha utazás közben megfertőződöm a koronavírussal, fizeti-e a biztosító az ezzel kapcsolatban keletkező külföldi orvosi kezelési költségeket és szolgáltatásokat? ➢   IGEN, abban az esetben, ha az utazás (így a biztosító kockázatviselése) már akkor megkezdődik, mielőtt Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősítené a úticélját. Erről információt a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.
➢   Amennyiben Magyarország külügyekért felelős minisztériuma az utazás megkezdése előtt, utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy utasbiztosításaink a mindenkor érvényes utasbiztosítási szerződési feltételek szerint nyújtanak fedezetet.
✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása
5. Ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt térségnek, országnak minősíti az érintett úticélomat, tarthatok-e igényt a lemondási költségek megtérítésére? ➢   NEM térítjük a költségeket, mivel ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy útlemondás biztosításaink a mindenkor érvényes szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
6. Ha most foglalok egy nyári utazást útlemondás biztosítással, és az utazás tervezett megkezdése idején lezárják a célországot, igényelhetem-e a biztosítótól az útlemondással járó költségek megtérítését? ➢   NEM térítjük a költségeket, mivel ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy útlemondás biztosításaink a mindenkor érvényes szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
7. Ha külföldön karanténba kerülök, számíthatok-e a tovább-, illetve hazautazásomat érintő járatom átfoglalásából/törléséből eredő költségek megtérítésére? ➢   A karanténba helyezés önmagában nem minősül biztosítási eseménynek. A járatok átfoglalásából/törléséből adódó többletköltségeket a biztosító csak abban az esetben téríti meg, ha a szerződési feltételekben meghatározott szolgáltatások alapján (pl.: koronavírus általi megbetegedés) a biztosított jogosult arra. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása
8. Ha külföldön karanténba kerülök, fizeti-e számomra a biztosító a szállás és étkezés, illetve az előre befizetett, de igénybe nem vett szolgáltatások, az átfoglalt járatom törlésének költségeit? ➢   A karanténba helyezés önmagában nem minősül biztosítási eseménynek, így az ebből adódó többletköltségeket a biztosító csak abban az esetben téríti, ha a szerződési feltételekben meghatározott szolgáltatások alapján (pl.: koronavírus általi megbetegedés) a biztosított jogosult arra, és azokat a helyi hatóságok a biztosítottra terhelik. ✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása
9. Ha elállok az utazási szerződéstől, visszamondhatom-e az utasbiztosításomat, és visszakapom-e az árát? ➢   IGEN, az utasbiztosítási termék a kockázatviselés megkezdéséig törölhető, ebben az esetben a biztosításkötési díj egészét visszatérítjük.
➢   Útlemondási fedezetet tartalmazó biztosítási termék díját, csak abban az esetben térítjük vissza, ha a kockázatviselés közben a úticélt a külügy az utazásra nem javasolt térségek vagy országok közé sorolja, erről információt továbbra is a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.
➢   A keretnapos utasbiztosítási termék esetén a meghiúsult utazás nem minősül utasnap felhasználásnak.
✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
10. Fizeti-e a biztosító a koronavírus következtében elhunyt biztosított hazaszállítási költségeit? ➢   IGEN, abban az esetben, ha az utazás (így a biztosító kockázatviselése) már akkor megkezdődik, mielőtt Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősítené az úticélt. Erről információt a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.
➢   Amennyiben Magyarország külügyekért felelős minisztériuma az utazás megkezdése előtt, utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy utasbiztosításaink a mindenkor érvényes utasbiztosítási szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet.
✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
✓ Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

*Az itt megjelölt információk általános érvényűek, minden egyedi káresemény elbírálása során a szerződéskötéskor érvényben lévő szerződési feltételek és kárrendezőink döntése az irányadó.

TIPPEK, TANÁCSOK:

  1. Kövesse a Konzuli Szolgálat weboldalát!
  2. Utazás előtt regisztráljon a Konzuli Szolgálat weboldalán!
  3. Tartsa be az alapvető higiéniai utasításokat!
  4. Ha utazását a koronavírus járványra hivatkozva mondja le, javasoljuk, hogy keresse fel azokat a szolgáltatókat (légitársaság, utazási iroda, szálláshely, stb.), amelyeknél utazását szervezte.
  5. Ha nem kapott kielégitő választ fenti tájékoztatónk alapján, kérjük kérdéseit e-mailben, az info@colonnade.hu címre küldött üzenetében, a tárgy mezőben a Koronavírus szó feltüntetésével jutassa el hozzánk.
  6. Ha utazása során a koronavírus miatt járványügyi intézkedés akadályozza utazását, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén:

ATLASZ Assistance segélyszolgálat:

Tel.: +36-1/460-1500

E-mail: assistance@colonnade.hu

HASZNOS LINKEK:

– Egyéni és vállalati utasbiztosítási feltételek és ügyféltájékoztatók:

https://colonnade.hu/ugyintezes/letolthetodokumentumok/

– Konzuli Szolgálat:

https://konzuliszolgalat.kormany.hu/

– A WHO ajánlásai a koronavírus okozta helyzetre vonatkozóan:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

2020. március 3.

Posted on


Ismét kiváló minősítést kapott a Colonnade

Az AM Best minősítő ügynökség ismét megerősítette a Colonnade pénzügyi stabilitására vonatkozó „A-” (kiváló) és hosszú távú kibocsátói hitelminősítését értékelő „a-” (kiváló) minősítését.

A biztosítási szektorra szakosodott AM Best globális hitelminősítő ügynökség, amely több mint 100 országban van jelen, erős kategóriába sorolta a Colonnade Insurance S.A. pénzügyi mérlegét, működési teljesítményét és vállalati kockázatkezelését, így megerősítette „A-” (kiváló) minősítését a pénzügyi stabilitásra, valamint „a-” minősítését a hosszú távú kibocsátói hitelminősítésre vonatkozóan.

Az AM Best a minősítéssel azt is feltételezi, hogy az ígéretes növekedési tervekhez fűződő tőkeigényt a Colonnade képes lesz organikusan előteremteni. A kanadai Fairfax Financial Holdings tulajdonába tartozó Colonnade prémium volumene, az első három évben az AIG és a QBE portfólióinak átvételével gyorsan növekedett a közép-kelet-európai régióban, a portfolió 75%-át a lengyelországi, csehországi és magyarországi állomány teszi ki. „A minősítés megerősít minket abban, hogy jó úton járunk a növekedési terveinket, illetve a minőségi ügyfélkiszolgálás érdekében tett lépéseinket illetően” – mondta Kovács Gábor, a Colonnade Insurance S.A. magyarországi fióktelep vezetője.

Posted on


Prémium utasbiztosítási termékekre fókuszál a Colonnade

Az utazási irodák, utazásszervezők mellett a biztosítók is tapasztalhatják, milyen sok szempontból változtak meg az utazási, nyaralási szokások az utóbbi időkben. Az esetek nagy többségében már nem az a kérdés az utazókban, hogy érdemes-e utasbiztosítást kötniük külföldön tartózkodásuk idejére, sokkal inkább azt mérlegelik, melyik biztosítást válasszák a széles kínálat számos terméke közül. A döntési szempontok között a magas limitek mellett ugyanolyan fontos szerepet játszik, hogy egy valóban minőségi, megbízható szolgáltatásra támaszkodhassanak üzleti vagy szabadidős utazásuk során.


Magas szakértelem, magas limitek

Az ATLASZ utasbiztosítás neve több évtizede összeforrt a minőségi szolgáltatással. A kanadai Fairfax Financial Holdings tulajdonában lévő Colonnade biztosító magyarországi fióktelepe több mint 3 éve vette át hazánk egyik legrégebbi múlttal rendelkező lakossági biztosítási termékének értékesítését, az ATLASZ utasbiztosítást idén tavasszal a megváltozott szokásokhoz igazította, és nemcsak megőrizte, de tovább is emelte azt a szakmai színvonalat, amelyhez az ATLASZ-ügyfelek az évtizedek alatt hozzászoktak.

A most megújult termék valamennyi módozatában a rohamosan emelkedő nemzetközi egészségügyi ellátások költségéhez emelték a térítési limiteket. A termék fejlesztésekor figyelembe vették, hogy az utazók egyre nagyobb értékű eszközöket is magukkal visznek utazásaikra. A piacon elérhető utasbiztosítások tárgyankénti limitjei sok esetben nem elegendők egy-egy nagyobb értékű mobiltelefon, laptop, fényképezőgép biztosítására, így az ATLASZ-termékekben a poggyászbiztosítási limiteket is megnyugtató szintre növelték, a leggyakrabban űzött szabadidős sporttevékenységeket pedig beépítették az alap termékekbe.

Éjjel-nappal hívható, saját asszisztencia

A legtöbb asszisztenciaszolgálattal ellentétben az ATLASZ Assistance segélyszolgálat kollégái a Colonnade biztosítón belül végzik a szolgáltatások, ellátások megszervezését, így az ügyintézésnél gyors és veszteségmentes információáramlás válik lehetővé. A magyar utazók legkedveltebb célországaiban kiváló helyi partnerhálózattal rendelkeznek, a Colonnade neve garanciát jelent a kórházak, orvosok számára, így legtöbbször a biztosított utasoknak a helyszínen nem kell fizetniük, mert a biztosító mindent rendez az ellátó intézményekkel.

Alapszolgáltatások helyett prémium termékek

Az értékesítés során a prémium termékekre helyezik a hangsúlyt, és arra bátorítják az utazókat, hogy zavartalan pihenésük érdekében a felsőbb kategóriás utasbiztosításokat válasszák, hiszen több váratlanul nagy költséggel járó káreseménynél is — például baleset, betegség, sürgősségi betegszállítás, mentés, hazaszállítás — limit nélküli fedezetet nyújtanak.

A Colonnade erre a szemléletre és együtt gondolkodásra ösztönzi partner utazási irodáit is, hiszen továbbra is ők a legfontosabb értékesítési csatornájuk. Ahogyan valamennyi biztosítási ágazatukban, úgy az utasbiztosítás esetében is partnereik számára közvetlen elérhetőséget biztosítanak munkatársaikhoz. Az utazási irodák Sárközi Csilla key account managertől kérhetnek bővebb tájékoztatást az alábbi elérhetőségeken:

Sárközi Csilla
Key account manager
Telefon: +36 30 221 7267
E-mail: csilla.sarkozi@colonnade.hu
https://colonnade.hu/

Posted on