Egy jól megtervezett utazás során is történhetnek olyan váratlan események, mint a járatkésés, vagy egy hirtelen egészségügyi probléma, amelyek nehézséget okozhatnak vagy akár komoly pénzügyi teherrel járhatnak. Ismerd meg a leggyakoribb káreseteket, és tudd meg, hogyan védhet meg a megfelelő utasbiztosítás a jelentős költségektől!

2024. 09. 18.

Amikor a repülő késik – mire figyeljünk?


A nyári-ősz eleji csúcsidőszakban sajnos gyakran előfordulnak járatkésések. Ilyenkor fontos tisztában lenni azzal, hogy mire számíthatunk és milyen költségeink térülhetnek meg. Íme a legfontosabb tudnivalók.


Mi számít fedezett költségnek?

A biztosítás járatkésés fedezete csak a késésből eredő, igazolt költségekre vonatkozik, mint például szállás, transzfer, étkezés és italfogyasztás. Az ilyen felmerülő költségeket a biztosító utólagosan téríti meg számla, bizonylat ellenében.

Mi minősül késésnek a feltételek szerint?

A fedezet csak akkor érvényes, ha a késés legalább 4 órás az eredeti menetrendhez képest. Csak menetrend szerint közlekedő légitársaságok járataira vonatkozik a biztosítás, illetve fontos, hogy önmagában a késés ténye nem jogosít fel kártérítésre.

Miért nem téríti vissza a biztosító a repülőjegyek árát járatkésés esetén?

A biztosítás nem fedezi a repülőjegyek árát, mivel a biztosítási fedezet kifejezetten a késésből eredő extra költségekre vonatkozik. A jegyár visszatérítése vagy a járatkésés miatti kompenzáció a légitársaság felelőssége, melynek kereteit és mértékét uniós jogszabályok határozzák meg.


Példa a gyakorlatból

Egy járat törlése miatt a légitársaság az utazást csak másnapi járatán tudta biztosítani az utasoknak. A hosszú várakozás során az ügyfeleinknek szállásra, étkezésre és transzferre volt szükségük. Az öt főre kötött biztosításra összesen a biztosító közel 300.000 forintot térített meg a blokkok ellenében.


Egészségügyi káresemények – Miben és hogyan segít a biztosító?


Utazás során történt baleset, vagy betegség esetén az orvosi ellátás megszervezésében és a felmerült váratlan kiadások megtérítésében hatalmas segítséget jelenthet társaságunk asszisztencia szolgáltatása. A Colonnade Biztosító saját asszisztencia szolgálattal dolgozik, mely jelentősen megkönnyíti és felgyorsítja a biztosítási kárrendezési folyamatokat. Asszisztencia szolgálatunk tapasztalt helyi partnerekkel működik együtt, hogy a világ minden pontján segíthessük ügyfeleinket.

Partnereink - a megbetegedés súlyosságától függően - az olyan népszerű úti célokon, mint Görögország, Törökország, Egyiptom és Tunézia tudnak akár House Call-t biztosítani, mely esetén ügyfeleinknek nem kell elhagyniuk szállodai szobájukat, az orvos helyben végzi el a vizsgálatot.


  • Tudtad? Az orvosi ellátás költsége Európában kisebb beavatkozások esetén 100-200 euró, míg egy hasonló ellátás díja például Törökországban elérheti akár az 1500-2000 eurót is.

Előfordulhat, hogy az ügyfél saját maga választ kórházat. Fontos azonban tudni, hogy ha az asszisztencia szolgálatra bízza az ügyfél az ellátás megszervezését, akkor nem fordulhat elő olyan eset, hogy az ellátó intézmény az orvosi költségek megelőlegezését tőle várja. Így mindig célszerű az asszisztencia szolgálat segítségét kérni, mivel ezzel biztosítható, hogy az ellátás költségei a biztosító által megfelelően fedezve lesznek a biztosított számára. Amennyiben a biztosított mégis úgy dönt, hogy saját maga szervezi és fizeti az ellátását, lehetőség van utólagos kárrendezésre a biztosítóval, így az orvosi költségek később megtérülhetnek. Fontos, hogy a kár elbírálásához szükség van orvosi dokumentációra és a fizetést igazoló dokumentumokra (számla, blokk, tranzakciós igazolás).

Súlyos egészségügyi probléma esetén (például ájulás, szívroham gyanúja, vagy súlyos sérülés) a helyszínen azonnal segítséget (mentőt) kell hívni, mivel az asszisztencia szolgálat Magyarországról nem tud mentőt küldeni. A legfontosabb, hogy a mentő minél hamarabb megérkezzen, és a beteg megkapja a szükséges orvosi ellátást. Miután ez megtörtént, értesíteni kell az ATLASZ Asszisztencia szolgálatát, majd ezt követően a Colonnade Biztosító felveszi a kapcsolatot az ellátást biztosító kórházzal, és a továbbiakban a fent leírtak szerint jár el.

Kiemelten fontos, hogy káresemény alkalmával, minden esetben felvegye a biztosított a kapcsolatot az asszisztencia szolgálattal annak érdekében, hogy a lehető legmegfelelőbb ellátást kapja, a lehető legrövidebb idő alatt.


Gyakori egészségügyi problémák utazás során

A leggyakoribb esetek közé tartoznak a hasmenés, hányás (gastroenteritis), fülgyulladás, szemgyulladás és csonttörés.


Néhány példa, milyen egészségügyi problémák merültek fel utazás során

  • Törökország: egy ügyfelünk leesett egy csúszdáról, amely során beütötte a hátát, ezért MRI vizsgálatra volt szüksége. Tekintettel arra, hogy Törökországban a nyaralóövezetek többségében magánkórházak működnek, ezért az orvosi ellátás költségei általában magasak, mely ebben a konkrét esetben közel 850.000 forint volt.
  • Thaiföld: ügyfelünk ételmérgezés tünetei miatt került kórházba, ahol a vizsgálatok során kiderült, hogy sürgős műtétet igénylő vakbélgyulladása van. A sikeres műtét után az ügyfél a tervezett járatával térhetett haza. Az ellátás teljes költsége megközelítette a 6.000.000 forintot, melyet a biztosító teljes mértékben fedezett.
  • Horvátország: egy ügyfél trombózist kapott, ami kórházi kezelést és hazaszállítást tett szükségessé. Az ellátás költsége elérte a 3.000.000 forintot.
  • Spanyolország: egy ügyfelünk csuklótörést szenvedett a tengerparton, magánkórházban sürgősen megműtötték. A beavatkozás után az ügyfél hazatérhetett az eredeti járatával, további tartózkodásra nem volt szükség. A műtét és a teljes ellátás összköltsége 7.000.000 forint volt, melyet a biztosítás teljes egészében fedezett.
  • Egyiptom: egy súlyos egészségügyi probléma miatt ügyfelünk kórházi kezelésre szorult. Mivel az állapota nem ígért gyors javulást, orvosszakértői javaslatra mentőrepülővel szállítottuk haza Magyarországra. A mentőrepülő költsége megközelítette a 13.000.000 forintot, és a kinti kórházi ellátás további 13.000.000 forint körüli összegbe került. A biztosító mindkét költséget fedezte.

Ezek az esetek jól mutatják, hogy az utazás során váratlan helyzetek bármikor előfordulhatnak, és ilyenkor egy külföldi orvosi ellátás esetén a költségek rendkívül magasak lehetnek, ezért elengedhetetlen a megfelelő biztosítás megléte, hiszen ez nemcsak anyagi védelmet nyújt, hanem segít a problémás helyzetek hatékony kezelésében is.

Így elkerülhetjük, hogy egy váratlan esemény az egész nyaralásunkat tönkre tegye. A fenti kárpéldák alapján a biztosítás olyan költségek viselésétől mentesíthet, amelyek előteremtése különösen nagy megterhelést jelenthet, vagy esetleg teljesen lehetetlen. Ne feledjük, a biztosítás nem luxus, hanem alapvető szükséglet, amely a legkisebb kellemetlenségtől a legnagyobb bajig segítséget nyújt.


Ha Colonnade ATLASZ utasbiztosítással rendelkezel és bármi probléma adódik, nincs más dolgod, mint tárcsázni a biztosító éjjel-nappal hívható asszisztencia szolgálatát. (A Colonnade Biztosító ATLASZ Assistance segélyszolgálatának telefonszáma: +36 1 460 1500.) Így nem Neked kell önállóan egy idegen országban megtalálnod a megfelelő egészségügyi intézményt vagy megoldanod a meghibásodott autód hazaszállítását, kollégáink segítenek neked.

Utazz biztonságban!

Add meg úti célod és utazásod részleteit, és azonnal kikalkulálhatod az utasbiztosításod díját. Válaszd ki az igényeidhez leginkább illeszkedő csomagunkat és kösd meg gyorsan, egyszerűen biztosításodat!