Az online kárbejelentő felületünk segítségével a biztosítással rendelkező ügyfeleink hívásvárakoztatás és sorban állás nélkül, mindössze néhány perc alatt elindíthatják a káreseményt követő ügyintézést. Önnek nem kell mást tennie, mint előkészíteni az egyes menüpontokban megnevezett dokumentumokat, kitölteni az adatlapot és követni az utasításokat.
Milyen előnyökkel jár a Colonnade Biztosító online kárbejelentő felületének használata?
- Az online kárbejelentő felület a világ bármely pontjáról elérhető internetkapcsolat segítségével.
- Nem kell kimozdulnia, a teljes körű adminisztrációt akár otthonában is elvégezheti.
- 0-24: A hét bármely napján, a nap bármelyik időszakában elindíthatja az ügyintézést.
- Az adatok megadása előre megadott formában történik, így a kitöltés folyamata átlátható és egyértelmű.
Ha mégsem kívánja igénybe venni az online kárbejelentő felület előnyeit, kérjük kattintson ide:
Hagyományos kárbejelentésAz alábbiakban szeretnénk tájékoztatni teendőiről káresemény észlelésekor a leggyakoribb kártípusok esetén, illetve arról, hogy mely iratok szükségesek az adott kár rendezéséhez.
Minden kárbejelentéshez szükséges:
- amennyiben a kár jellege indokolja, a megfelelő hatóságok (rendőrség, tűzoltóság) értesítése,
- a kárbejelentő nyomtatvány kitöltése és a központon/alkuszon keresztül a Biztosítóhoz történő eljuttatása.
- A kárbejelentés minimálisan tartalmazza az alábbi adatokat:
- kötvényszám
- kapcsolattartó név, elérhetőség
- kockázatviselés/ kár helye
- kárleírás (épületkár, készlet kár, műszaki gép berendezés kár keletkezett-e)
- saját vagyontárgy, vagy bérelt károsodott-e (esetleg a bérlő kára?)
A kárbejelentő nyomtatványt a Biztosítóhoz lehetőség szerint a kár bekövetkezte, illetve észlelését követő 2 napon belül el kell juttatni. A kárbejelentés beérkezését követően a Biztosító rögzíti a kárt, a kárbejelentő alapján intézkedik az esetleges szemléről.
A fényképeket és az elektronikus formában fellelhető iratokat a helyszíni szemle során lehetőség szerint pendriveon (ezt a későbbiekben visszajuttatjuk természetesen) vagy CD-n, DVD-n adják át a szakértőnek.
Mindazonáltal lehetőség szerint a törmeléket, károsodott gépeket, cserélt alkatrészeket, berendezéseket a szemléig/kárrendezési eljárás lezárulásáig őrizzék meg.
A fent megjelölt iratokon felül adott konkrét kárnál további iratigény merülhet fel, melyről a Biztosító haladéktalanul tájékoztatja a biztosítottat.
Minden, a konkrét kárral kapcsolatban felmerülő kérdésben kérjük, egyeztessen a Biztosítóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Az ATLASZ Utasbiztosítás a világ valamennyi országában kínál biztosítási védelmet ügyfeleink számára. A kötvénnyel rendelkezők az alábbi online kárbejelentő felületünkön indíthatják el a kárrendezési folyamatot akár szabadidős, akár üzleti útjuk során külföldön bekövetkezett káreseményeik után.
Fontos: Külföldön tartózkodása során sürgős esetben azonnal hívja az adott ország segélyhívószámát, majd értesítse munkatársainkat az éjjel-nappal elérhető ATLASZ Assistance segélyszolgálat telefonszámán: +36 1 460 1500
MILYEN ÁLTALÁNOS DOKUMENTUMOK ÉS INFORMÁCIÓK SZÜKSÉGESEK A KÁRBEJELENTÉSHEZ?
- Az utasbiztosítási szerződési kötvény másolata és kötvényszáma
- Az utazás során károsult személy és a kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím)
- A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése.
- Ha indult rendőrségi vagy más hatósági eljárás, az arról készült érdemi határozat
- Baleseti ellátás esetén az orvosi dokumentáció:
- a betegség diagnózisát tartalmazó ambuláns lap, kórházi zárójelentés, ellátási lap, szövettani lelet
- a háziorvosi vagy kezelőorvosi dokumentáció a kiutazást megelőző betegségekről /balesetről, kórtörténet és/vagy TB nyilvántartás kivonata
- a vizsgálatot vagy kezelést végző orvos, vagy intézmény adatai
- A kapcsolódó számlák, vagy bizonylatok, amelyek alapján a kártérítési összeg megállapítható;
- A kiutazást igazoló dokumentumok:
- jegy,
- vízum vagy útlevélpecsét másolata,
- beszállókártyák és poggyászcímkék
- Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím)
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám.
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.
AZ OTTHONUNK AZ EGYIK LEGÉRTÉKESEBB, LEGFÉLTETTEBB VAGYONTÁRGYUNK, AMELYNEK BIZTOSÍTÁSI VÉDELMÉRŐL A COLONNADE KÍNÁLATÁBAN TALÁLHATÓ LAKÁSBIZTOSÍTÁSI TERMÉKEINKKEL GONDOSKODHAT.
Ha már rendelkezik biztosítással, és lakóingatlanát kár érte, az alábbiakban tudja bejelenteni az eseményt és elindítani a kárrendezési folyamatot.
Fontos: Ne feledje, hogy az ingatlanban bekövetkezett káresemény során legfontosabb teendője mindenekelőtt az emberélet védelme. Győződjön meg a személyek biztonságáról, szükség esetén azonnal értesítse a mentőket (104), tűzoltóságot (105), rendőrséget (107), vagy hívja a 112-es központi segélyhívó számot!
MI AZ, AMIRE BIZTOSAN SZÜKSÉGÜNK LESZ A KÁRBEJELENTÉS SORÁN?
- A lakásbiztosítási szerződés kötvényszáma
- A kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése
- A károsodott vagyontárgyak megnevezése
- A kár várható, becsült összege
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám
- A kapcsolatfelvételi adatlap alján kérjük, amennyiben rendelkezésére áll, csatolja a káreseménnyel kapcsolatos fotókat, számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat
Kérjük, hogy a kárt az észleléstől számított 2 munkanapon belül jelentse be biztosítónk felé.
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.
TOVÁBBI FONTOS INFORMÁCIÓK, TUDNIVALÓK:
- A hatósági intézkedést igénylő káreseményeket (tűz, robbanás, betöréses lopás- és rablás, besurranás, illetve a vandalizmus) a lehető legrövidebb időn belül be kell jelenteni az eljáró hatóságnál.
- Ha közművezetékek is sérültek, értesítse a közmű tulajdonosát vagy a katasztrófavédelmet.
- Tegyen meg mindent, hogy a már bekövetkezett kár ne legyen nagyobb, vagy próbálja meg az Öntől telhető módon enyhíteni.
- Őrizze meg a kár helyszínét, a károsodott vagyontárgyakat ne dobja ki, mert ezekre még szüksége lehet a kárrendezés során.
- Ha tud, készítsen néhány fotót is a helyszínről, ez nagyban segítheti a biztosító munkáját.
A Colonnade Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás kapcsán az alábbiakban közöljük az egyes káresemények kapcsán kérhető hatóságokról és a hatóságok eljárásának megnevezéséről összeállított listát:
- Területileg illetékes Rendőrkapitányság - rendőrségi nyomozás vagy közlekedés rendészeti eljárás
- Területileg illetékes Tűzoltókapitányság - tűzvizsgálati hatósági eljárás
- Területileg illetékes Vízügyi Hatóság – hatósági eljárás
- Közjegyző - hagyatéki eljárás
- Anyakönyvvezető - anyakönyvi eljárás
- Bíróság – bírósági eljárás
- Gyámhivatal – gyámügyi eljárás
- Illetékes Építésügyi Hatóság - építési engedélyezési eljárásra
- Illetékes Építésügyi Hatóság – hatósági eljárás
- Illetékes Önkormányzati Hivatal - Területrendezési hatósági eljárás
- Illetékes Önkormányzati Jegyző - birtokvédelmi eljárásnál
- Kormányhivatal (Kormányablak) – törzskönyv beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Kormányhivatal (Kormányablak) – bontási igazolás beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Kormányhivatal (Kormányablak) vagy Földhivatal – tulajdoni lap beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Kormányhivatal (Kormányablak) vagy Földhivatal - földhivatali térkép másolatának beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Kormányhivatal (Kormányablak) – tulajdonjog bejegyzésével vagy törlésével kapcsolatos okiratok beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Kormányhivatal (Kormányablak) – a bejegyzett élettársi kapcsolatot igazoló közokirat beszerzésére irányuló hatósági eljárás
- Közjegyző - élettársi kapcsolatot igazoló teljes bizonyító erejű magánokirat bejegyzésére irányuló iratkiadási kérelem
- Illetékes Önkormányzat Anyakönyvi Hivatala - halottvizsgálati bizonyítvány beszerzésére irányuló iratkiadási kérelem
AZ OTTHONUNK AZ EGYIK LEGÉRTÉKESEBB, LEGFÉLTETTEBB VAGYONTÁRGYUNK, AMELYNEK BIZTOSÍTÁSI VÉDELMÉRŐL A COLONNADE KÍNÁLATÁBAN TALÁLHATÓ LAKÁSBIZTOSÍTÁSI TERMÉKEINKKEL GONDOSKODHAT.
Ha már rendelkezik biztosítással, és lakóingatlanát kár érte, az alábbiakban tudja bejelenteni az eseményt és elindítani a kárrendezési folyamatot.
Fontos: Ne feledje, hogy az ingatlanban bekövetkezett káresemény során legfontosabb teendője mindenekelőtt az emberélet védelme. Győződjön meg a személyek biztonságáról, szükség esetén azonnal értesítse a mentőket (104), tűzoltóságot (105), rendőrséget (107), vagy hívja a 112-es központi segélyhívó számot!
MI AZ, AMIRE BIZTOSAN SZÜKSÉGÜNK LESZ A KÁRBEJELENTÉS SORÁN?
- A társasház biztosítási szerződés kötvényszáma
- A kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése
- A károsodott vagyontárgyak megnevezése
- A kár várható, becsült összege
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám
- A kapcsolatfelvételi adatlap alján kérjük, amennyiben rendelkezésére áll, csatolja a káreseménnyel kapcsolatos fotókat, számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat
Kérjük, hogy a kárt az észleléstől számított 2 munkanapon belül jelentse be felénk.
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.
TOVÁBBI FONTOS INFORMÁCIÓK, TUDNIVALÓK:
- A hatósági intézkedést igénylő káreseményeket (tűz, robbanás, betöréses lopás- és rablás, besurranás, illetve a vandalizmus) a lehető legrövidebb időn belül be kell jelenteni az eljáró hatóságnál.
- Ha közművezetékek is sérültek, értesítse a közmű tulajdonosát vagy a katasztrófavédelmet.
- Tegyen meg mindent, hogy a már bekövetkezett kár ne legyen nagyobb, vagy próbálja meg az Öntől telhető módon enyhíteni.
- Őrizze meg a kár helyszínét, a károsodott vagyontárgyakat ne dobja ki, mert ezekre még szüksége lehet a kárrendezés során.
- Ha tud, készítsen néhány fotót is a helyszínről, ez nagyban segítheti munkánkat.
MI AZ, AMIRE MINDEN BETEGSÉG- ÉS BALESETBIZTOSÍTÁSI KÁRBEJELENTÉSHEZ SZÜKSÉGÜNK VAN?
- A biztosítási szerződés kötvényszáma
- A kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése
- A kár várható, becsült összege
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám
- A kapcsolatfelvételi adatlap alján kérjük, amennyiben rendelkezésére áll, csatolja a káreseménnyel kapcsolatos számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat
- Baleseti ellátás esetén az orvosi dokumentáció:
Felhívjuk figyelmét, hogy baleset- és betegségbiztosítási kárbejelentésnél az orvosi dokumentációk feltöltése kötelező, ezek nélkül az online kárbejelentési folyamat nem végezhető el.
- orvosi jelentés valamennyi sérülés jellegének és mértékének leírásával és diagnózisával, illetőleg az egészségkárosodás mértékének igazolásával,
- kórházi zárójelentés, ambuláns lap másolata,
- a baleset tényét és körülményeit igazoló rendőrhatósági jegyzőkönyv vagy más hivatalos jelentés másolata (amennyiben ilyen készült), ennek hiányában azon harmadik személy elérhetőségei, aki a biztosított személyen kívül a biztosítási eseményben (pl.
autóbaleset) érintett volt (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - halál esetén a halotti anyakönyvi kivonat és a halál okát igazoló halottvizsgálati bizonyítvány másolata
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.
MI AZ, AMIRE BIZTOSAN SZÜKSÉGÜNK LESZ A KÁRBEJELENTÉS SORÁN?
- A biztosítási szerződés kötvényszáma
- A kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése
- A károsodott vagyontárgyak megnevezése
- A kár várható, becsült összege
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám
- A kapcsolatfelvételi adatlap alján kérjük, amennyiben rendelkezésére áll, csatolja a káreseménnyel kapcsolatos fotókat, számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.
Az újonnan vásárolt gépjárművek hamar, már a vásárlás évében jelentősen veszíthetnek értékükből, kár esetén a Casco biztosítások az értékcsökkenés figyelembe vételével kalkulálnak. A Colonnade biztosító GAP termékcsaládja erre a problémára kínál megoldásokat a gépjárművek típusától függően.
Ha már rendelkezik Colonnade GAP biztosítással, és gépjárművét kár érte, az alábbiakban tudja bejelenteni az eseményt és elindítani a kárrendezési folyamatot.
MI AZ, AMIRE MINDEN GAP BIZTOSÍTÁSI KÁRBEJELENTÉSHEZ SZÜKSÉGÜNK VAN?
- A biztosítási szerződés kötvényszáma
- A kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei
(név, lakcím, telefonszám, e-mail cím) - A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése
- A károsodott vagyontárgyak megnevezése
- A kár várható, becsült összege
- A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám
- A kapcsolatfelvételi adatlap alján kérjük, amennyiben rendelkezésére áll, csatolja a káreseménnyel kapcsolatos fotókat, számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat
A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.