Gyakori kérdések és válaszok az utasbiztosítás koronavírust (COVID-19) érintő feltételeiről

A Colonnade Biztosító folyamatosan figyelemmel kíséri a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi történéseket, és ügyfelei biztonsága érdekében kiemelten foglalkozik a témában érkező információkérések megválaszolásával. A leggyakrabban ismételt kérdéseket összegyűjtöttük, és az alábbi válaszokat adjuk tájékoztatásként.

2020. 03. 03.

Gyakran Ismételt Kérdések

Kérdés:Válasz*:Vonatkozó termékek:
1. Mi történik, ha a légitársaság a koronavírusra hivatkozva törli a járatomat?➢   Az utasbiztosítások és útlemondás biztosítások fedezetei NEM terjednek ki a koronavírusra hivatkozott járattörlésekre.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓ BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

 TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

2. Kiterjed-e az útlemondás biztosításom arra az esetre, ha a koronavírus veszélye miatt nem szeretnék elutazni?➢   Az útlemondás szolgáltatások fedezetei NEM terjednek ki a koronavírusra hivatkozott útlemondásokra.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

3. Ha elutazom, és karanténba kerülök, meddig érvényes az utasbiztosításom?

➢   Amennyiben karanténba kerül és a karantén időtartama alatt az utasbiztosításának kockázatviselési időtartama lejár, a Colonnade egyedi elbírálás alapján lehetőséget nyújt utasbiztosításának meghosszabbítására.

➢   BTA/TRUCK/WTC biztosítások esetében amennyiben a karanténba kerülésből adódóan az egyszeri kinntartózkodás időtartama meghaladná a 180 napot, úgy kérjük, jelezze felénk az alábbi elérhetőségen: E-mail: csoportos@colonnade.hu

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

4. Ha utazás közben megfertőződöm a koronavírussal, fizeti-e a biztosító az ezzel kapcsolatban keletkező külföldi orvosi kezelési költségeket és szolgáltatásokat?

➢   IGEN, abban az esetben, ha az utazás (így a biztosító kockázatviselése) már akkor megkezdődik, mielőtt Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősítené a úticélját. Erről információt a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.

➢   Amennyiben Magyarország külügyekért felelős minisztériuma az utazás megkezdése előtt, utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy utasbiztosításaink a mindenkor érvényes utasbiztosítási szerződési feltételek szerint nyújtanak fedezetet.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

5. Ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt térségnek, országnak minősíti az érintett úticélomat, tarthatok-e igényt a lemondási költségek megtérítésére?➢   NEM térítjük a költségeket, mivel ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy útlemondás biztosításaink a mindenkor érvényes szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

6. Ha most foglalok egy nyári utazást útlemondás biztosítással, és az utazás tervezett megkezdése idején lezárják a célországot, igényelhetem-e a biztosítótól az útlemondással járó költségek megtérítését?➢   NEM térítjük a költségeket, mivel ha Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy útlemondás biztosításaink a mindenkor érvényes szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet.✓  Egyéni utasbiztosítások
✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás
✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére
✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet
7. Ha külföldön karanténba kerülök, számíthatok-e a tovább-, illetve hazautazásomat érintő járatom átfoglalásából/törléséből eredő költségek megtérítésére?➢   A karanténba helyezés önmagában nem minősül biztosítási eseménynek. A járatok átfoglalásából/törléséből adódó többletköltségeket a biztosító csak abban az esetben téríti meg, ha a szerződési feltételekben meghatározott szolgáltatások alapján (pl.: koronavírus általi megbetegedés) a biztosított jogosult arra.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

8. Ha külföldön karanténba kerülök, fizeti-e számomra a biztosító a szállás és étkezés, illetve az előre befizetett, de igénybe nem vett szolgáltatások, az átfoglalt járatom törlésének költségeit?➢   A karanténba helyezés önmagában nem minősül biztosítási eseménynek, így az ebből adódó többletköltségeket a biztosító csak abban az esetben téríti, ha a szerződési feltételekben meghatározott szolgáltatások alapján (pl.: koronavírus általi megbetegedés) a biztosított jogosult arra, és azokat a helyi hatóságok a biztosítottra terhelik.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

✓  Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

9. Ha elállok az utazási szerződéstől, visszamondhatom-e az utasbiztosításomat, és visszakapom-e az árát?

➢   IGEN, az utasbiztosítási termék a kockázatviselés megkezdéséig törölhető, ebben az esetben a biztosításkötési díj egészét visszatérítjük.

➢   Útlemondási fedezetet tartalmazó biztosítási termék díját, csak abban az esetben térítjük vissza, ha a kockázatviselés közben a úticélt a külügy az utazásra nem javasolt térségek vagy országok közé sorolja, erről információt továbbra is a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.

➢   keretnapos utasbiztosítási termék esetén a meghiúsult utazás nem minősül utasnap felhasználásnak.

 Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

10. Fizeti-e a biztosító a koronavírus következtében elhunyt biztosított hazaszállítási költségeit?

➢   IGEN, abban az esetben, ha az utazás (így a biztosító kockázatviselése) már akkor megkezdődik, mielőtt Magyarország külügyekért felelős minisztériuma utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősítené az úticélt. Erről információt a Konzuli Szolgálat weboldalán (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) és a „Konzinfo Utazom” mobilapplikáció felületén talál.

➢   Amennyiben Magyarország külügyekért felelős minisztériuma az utazás megkezdése előtt, utazásra nem javasolt országnak vagy térségnek minősíti az úticélt, úgy utasbiztosításaink a mindenkor érvényes utasbiztosítási szerződési feltételek értelmében NEM nyújtanak fedezetet.

✓  Egyéni utasbiztosítások

✓  BTA: Csoportos keretnapos üzleti utasbiztosítás

✓  TRUCK: Utasbiztosítási bérlet fuvarozók részére

✓  WBC: Nemzetközi utasbiztosítási bérlet

✓ Expatriate Care: Tartós kiküldöttek egészségbiztosítása

*Az itt megjelölt információk általános érvényűek, minden egyedi káresemény elbírálása során a szerződéskötéskor érvényben lévő szerződési feltételek és kárrendezőink döntése az irányadó.

TIPPEK, TANÁCSOK:

  1. Kövesse a Konzuli Szolgálat weboldalát!
  2. Utazás előtt regisztráljon a Konzuli Szolgálat weboldalán!
  3. Tartsa be az alapvető higiéniai utasításokat!
  4. Ha utazását a koronavírus járványra hivatkozva mondja le, javasoljuk, hogy keresse fel azokat a szolgáltatókat (légitársaság, utazási iroda, szálláshely, stb.), amelyeknél utazását szervezte.
  5. Ha nem kapott kielégitő választ fenti tájékoztatónk alapján, kérjük kérdéseit e-mailben, az info@colonnade.hu címre küldött üzenetében, a tárgy mezőben a Koronavírus szó feltüntetésével jutassa el hozzánk.
  6. Ha utazása során a koronavírus miatt járványügyi intézkedés akadályozza utazását, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén:

ATLASZ Assistance segélyszolgálat:

Tel.: +36-1/460-1500

E-mail: assistance@colonnade.hu

HASZNOS LINKEK:

– Egyéni és vállalati utasbiztosítási feltételek és ügyféltájékoztatók:

https://colonnade.hu/ugyintezes/letolthetodokumentumok/

– Konzuli Szolgálat:

https://konzuliszolgalat.kormany.hu/

– A WHO ajánlásai a koronavírus okozta helyzetre vonatkozóan:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

2020. március 3.