A sikertelen fizetés lehetséges okai

Tisztelt Ügyfelünk!


A biztosításkötés során előfordulhat, hogy a fizetési folyamat meghiúsul, emiatt a vásárlás sikertelen, a biztosítási kötvény nem jön létre.


A Colonnade Biztosító értékesítési felületein a fizetés alapvetően zavartalanul működik. Amennyiben olyan rendszerfejlesztési munkálatok zajlanak weboldalunkon, amelyek miatt ez a funkció mégsem elérhető, úgy arról minden esetben előzetesen tájékoztatjuk ügyfeleinket, partnereinket. A sikertelen fizetésnek így számos más oka lehet, az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakoribbakat és azok megoldási javaslatait.


1. BIZTOSAN MEGFELELŐ AZ INTERNETKAPCSOLATA?

Minden esetben javasoljuk, hogy ellenőrizze a megfelelő internetkapcsolatot, mert e nélkül sajnos nem lehetséges a fizetés. Figyeljen a rendelkezésre álló időkeret betartására, mert ennek túllépése is okozhatja a sikertelen fizetést.


2. NEM JELENIK MEG A SimplePay FIZETÉSI FELÜLET?

Ha a biztosítás kiválasztása és az adatok megadása után nem jelenik meg a SimplePay fizetési felülete, kérjük ellenőrizze a böngészője beállításait. Az egyes böngészők beállításai között is találkozhat olyan beállítással, amelyek letiltják vagy korlátozzák a bankkártyás fizetés lehetőségét. Előfordulhat, hogy a hiba a tűzfal, a vírusirtó vagy egyéb szoftver beállításai miatt keletkezett.


3. A SimplePay FELÜLETÉN „HIBÁS AZONOSÍTÓ” HIBAÜZENET JELENT MEG, MIUTÁN MEGADTA AZ ÖN FACEBOOK VAGY A GOOGLE BELÉPÉSI ADATAIT?

Ha korábban már regisztrált a SimplePay felületére és rendelkezik SimplePay felhasználói fiókkal, úgy a fizetést elindíthatja a SimplePay mobilapplikációban található „QR fizetés” menüpontból, ahol telefonja kamerájának segítségével beolvashatja a fizetési felületen megjelenő QR kódot. Ez a funkció csak akkor működik, ha Ön már rendelkezik SimplePay felhasználói fiókkal, amelybe akár Facebook vagy Google-fiókjának bejelentkezési adatainak megadásával is beléphet, amennyiben a regisztráció során ezt a módot választotta.


Kérjük, csak abban az esetben válassza ezt a két lehetőséget, ha korábban már regisztrált és létrehozott SimplePay fiókot. Minden más esetben csak írja be a bankkártya adatait a megfelelő helyre a felületen, és indítsa el a fizetést.


4. A FIZETÉSHEZ HASZNÁLT BANKKÁRTYÁJÁT KIBOCSÁTÓ BANKI FELÜLETEN „SIKERTELEN HITELESÍTÉS” HIBAÜZENET JELENIK MEG?

A bankkártya adatainak megadása után a tranzakciót Önnek hitelesítenie szükséges. Ez a hibaüzenet azt jelenti, hogy a kártyás fizetési tranzakció Ön általi hitelesítése nem sikerült. 

FONTOS:
Az Európai Unió legújabb vonatkozó irányelvei szerint 2021. január 1-től az elektronikus fizetések során a bankkártyát kibocsátó bankok úgynevezett erős ügyfél-hitelesítést kérnek ügyfeleiktől, hogy ezzel is megbizonyosodjanak arról, valóban a fizetésre jogosult személy kezdeményezte a bankkártyás tranzakciót. Így a korábban megszokott bankkártyás fizetési gyakorlat nemrég egy újabb lépéssel bővült az online térben. 

A bankkártyákhoz kapcsolódó hitelesítés bankonként és beállításonként eltérő lehet, például az alábbiak segítségével történhet:

  • a bank által küldött SMS-sel, amely tartalmazza a visszaigazoló kódot,
  • a bank mobilapplikációjával az Ön okostelefonján,
  • a banktól korábban kapott vagy Ön által meghatározott jelszóval,
  • a bankkártyához beállított telefon ujjlenyomat-olvasójával/arcfelismerésével,
  • a bank által alkalmazott és kínált egyéb módon.

Ha az online fizetéshez szükséges hitelesítést nem tudja elvégezni, mert ahhoz további segítségre van szüksége, úgy kérjük, forduljon a bankkártyáját kibocsátó bankhoz, ahol személyre szabott információkkal tudják ellátni Önt.


5. A HITELESÍTÉS SIKERES VOLT, MÉGIS „BELSŐ HIBA” ÜZENET JELENIK MEG?

Ez az üzenet azt jelenti, hogy a SimplePay rendszerében sajnos valamilyen technikai hiba lépett fel. Kérjük, hogy a fizetést próbálja meg elvégezni később, elöről kezdve a folyamatot. 


6. A HITELESÍTÉS SIKERES VOLT, MÉGIS „SIKERTELEN TRANZAKCIÓ” HIBAÜZENETET KAPOTT A COLONNADE FELÜLETÉN?

Ebben az esetben a bankkártyáját kibocsátó bank valamilyen ok miatt elutasította a fizetési tranzakciót. Ezek az okok például a következők lehetnek:

  • nincs elég pénz a számlán a díj kifizetésére,
  • a bankkártya jelenlegi limitjei nem teszik lehetővé a tranzakciót,
  • helytelenül adta meg a bankkártya adatokat (bankkártya száma, CVC kód, lejárat, stb.),
  • a bankkártyát még nem aktiválta,
  • a bankkártya lejárt.

Ha a sikertelen tranzakció okaival kapcsolatban további segítségre van szüksége, úgy kérjük, forduljon a bankkártyáját kibocsátó bankhoz, ahol személyre szabott információkkal tudják ellátni Önt.


7. SIKERES FIZETÉSI TRANZAKCIÓRÓL KAPOTT ÉRTESÍTÉST (PÉLDÁUL E-MAIL-BEN, SMS-BEN), DE MÉGSEM ÉRKEZETT MEG AZ E-MAIL CÍMÉRE A BIZTOSÍTÁSI KÖTVÉNY?

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, akik segítséget tudnak nyújtani a biztosítási kötvény kiküldésében.

Telefon: +36 1 460 1400

(Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartása: H: 08:30-20:00, K-Cs: 8:30-17:00, P:8:30-15:00)

E-mail: ugyfelszolgalat@colonnade.hu